maandag 17 februari 2014

Rommelmarkt Heist-op-den-Berg

Op 9 februari was het binnenrommelmarkt in een zaaltje in Heist-op-den-Berg. Het begon pas om half 10, dus toen het open ging, stond ik natuurlijk al klaar voor de deur :-). Ik vind het fijn om rond te snuisteren als het nog kalm is... Elke rommelmarkt is weer anders, soms is er veel brocante en antiek, maar deze keer kon je ook mooie ‘nieuwere’ spulletjes vinden.

Zo vond ik een kistje om kaarsen in te bewaren en een glazen kom voor in de keuken. Deze twee doen al meteen dienst :-)


Ook vond ik nog een oud kadertje dat, nu het wit is geschilderd, perfect past bij mijn andere shabby chic kadertjes.

Een antiek bordje en zilverkleurige pot moeten nog een plekje krijgen, die zie je zeker nog terug in een volgend berichtje :-)....


En tot slot vond ik nog een zware stenen kaarsenhouder. Deze staat nu buiten op het terras, en dient voorlopig als plekje voor de vogels voor een hapje en een drankje :-)

 Bedankt voor je bezoekje,
Groetjes Vanessa

21 opmerkingen:

  1. bofkont:-)
    weer een boel geluk gevonden :-)

    geniet er van hé:-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is zeker de moeite waard om vroeg naar een rommelmarkt te gaan!
    Je hebt mooie dingen gescoord Vanessa!
    Vooral de zilveren pot vind ik erg mooi!
    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie koopjes heb je gedaan. Knap gevonden om die kaarsenhouder als vogelvoederding te gebruiken, is er ideaal voor en het ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die stenen kaarsenhouder, .... de vogels zullen er blij mee zijn.
    Lang geleden dat ik op een rommelmarkt ben geweest.
    De kleedjes die op de foto's, je ziet die tegenwoordig niet veel meer in de strakke interieurs, zijn die zelfgemaakt of ergens op de kop getikt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die doekjes vind ik af en toe in Kringwinkels, verleden jaar vond ik er nog een heel pak bij een garageverkoop, ongelooflijk dat iemand zo'n mooie zelfgehaakte doekjes wegdoet, maarja niet iedereen houdt van die stijl. Ik vind ze prachtig, en ze passen zo mooi bij de brocante spulletjes hè :-).
      grtjs

      Verwijderen
    2. Oeps, vorig jaar het appartement van de schoonouders leeg moeten maken, je wilt niet weten hoeveel .......... Een opkoper was er, en alles voor een appel en een ei.

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige spulletjes!!
    Rommelmarkten! Ik hou hier zo van!
    Jammer genoeg vind je er geen, hier in de omgeving!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om over rommelmarkten te lopen en met jou loop ik gezellig mee en kom met `niets` thuis :-0
    Wat heb je alles weer mooi gerestyled

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je vond weer je gading! Mooie spulletjes, ben benieuwd wat je er nog gaat mee omtoveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als ik dit hier zie denk k bij mezelf; ik vindt nooit niks op een rommelmarkt, ik zal eens beter moeten uitkijken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij hebt je weer kunnen amuseren
    er was een tijd dat ik ook veel met interieur maken bezig was, maar alles heeft zo beetje z'n plaatsje nu en ik kan me daar precies niet meer zo in gooien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Vanessa,
    Heerlijk om daar zo rond te lopen.
    Je hebt mooie dingen meegenomen. Dat lijstje met de shabby afbeelding vind ik ook heel leuk. En die zilverkleurige pot vind ik ook heel bijzonder!
    Geniet ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk om rond te snuffelen en dan ook nog eens leuke dingen te vinden.
    Je kaarsendoos is heel handig zeg!!!

    Fijne week en een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelofelijk, Vanessa, hoe mooi je het telkens brengt...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig, dat je tussen al die moois spulletjes uitkiezen ook denkt aan die hongerige en dorstige vogeltjes, vanessa! :-))

    vroeger gingen we op zondagvoormiddag nog al 'ns naar heist. dan waren we een hele voormiddag zoet vooraleer we rond waren. bestaat die markt nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, die markt bestaat nog altijd. Er is dan ook een groentenmarkt en daar komt ook veel volk naartoe, dus op zondag kan je daar inderdaad een hele voormiddag rondwandelen tussen al die kraampjes :-) grtjs

      Verwijderen
  14. jij vindt je ding wel Vanessa...

    ook de vogels zullen je dankbaar zijn

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doet me iets al die mooie snuisterdingetjes !! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  16. niet alleen binnen is het bij jou zo mooi maar ook buiten zie ik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo gaaf weer vanessa, en wat weer geweldig wat je ermee gedaan hebt.
    Het antieke bord en de zilveren pot komen nog een keer terug en
    ik zie er nu al naar uit :-)
    Groetjes, Helma

    PS sorry voor e late reactie maar ik was 3 lange dagen op (verplichte) cursus van mijn werk en had geen energie meer voor de blogs. Probeer de komende dagen alles bij te lezen bij iedereen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wist ik niet van het marktje anders was ik er zeker naartoe gegaan...en je hebt er weer een paar mooie spullen gevonden zie ik...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen