zondag 24 mei 2015

Spiegel en kastje

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, heb ik de laatste tijd heel weinig tijd om me bezig te houden met de blog. Ik ben nog wel creatief bezig, dat kan ik niet missen J. Maar er zijn zoveel andere dingen die ook belangrijk zijn, en die op dit moment bij mij prioriteit krijgen. Daarom heb ik besloten om na vandaag een blogpauze te nemen. Als ik weer wat meer tijd heb, dan ben ik er weer.

Ik wil nog graag even de goudkleurige spiegel laten zien die een ander kleurtje heeft gekregen, en een kastje dat er door een paar laagjes verf nu heel anders uit. 

Deze goudkleurige spiegel kreeg eerst een grijs laagje, en daarna twee laagjes zachtroze. Nadien heb ik de spiegel doorgeschuurd zodat het goud weer zichtbaar is.




Dit kastje stond in de jaren ’70 bij mijn ouders in de woonkamer. Na jaren is het bij mij terecht gekomen voor een make-over J. Ik heb het geschilderd in “schelpwit” en “cottage green”. En langs de randjes lichtjes geschuurd.



  


Bedankt voor je bezoekje,
groetjes, Vanessa

43 opmerkingen:

  1. Weer een echte toverpartij. Blijf creatief want dat is je leven. Tot binnenkort! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You`ve work too hard Vanessa. Both are fantastic, and they have a new opportunity. Hugs.
    María

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat het belangrijkst is, gaat voor Vanessa!
    Je bent wel weer heel mooi bezig geweest!
    Zowel de spiegel als de kast: prachtig!
    Veel succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k Ga je missen, Vanessa...
    Dikke knuffel,
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spiegel ziet er meteen anders uit, leuk zo :))
    En het kastje is ook flink opgeknapt. Wat een lik verf al niet doet he
    Fijne avond en tot snel

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vooral het kastje vind ik super mooi geworden
    geniet van alles wat je onderneemt en loop jezelf niet voorbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je huisje gaat natuurlijk voor, en je maakt zoveel mooie spulletjes dat er ook wel wat tijd in steekt.
    Tot....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij staat bloggen momenteel ook op een laag pitje ;-) Tot later dan maar!
    Het kastje en de spiegel hebben deugd gehad van je behandeling, prachtig zien ze er uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig je hebt echt eer van je werk,en zo krijgt een tweede kans
    Vanessa neem de tijd en doe wat doen wilt.
    Wens je een fijne tijd!!
    liefs groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hebt echt toverhanden.
    Hoe mooi weer gemaakt...super

    @ Een fijne rustige tijd toegewenst, (hopelijk heeft het niets met je operatie te maken) we zien/lezen elkaar weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Two more gorgeous transformations Vanessa!!! And you are so right, sometimes we just need to stay off blogging.Creativity after all is part of who we are, blogging or not ;)
    Have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vroeger hing er zo'n spiegeltje in de huiskamer bij mij ouders, nooit op een andere manier mij kunnen voorstellen.
    En het kastje is ook van deze tijd geworden .....
    Geniet van je blogpauze en tot ....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Πραγματικα υπεροχα και τα δυο!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geniet van je pauze ... Weer knap gedaan hier

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je weet me steeds te verrassen Vanessa..

    wat je ook doet, geniet van je blogpauze..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Genieten van Je pauze ?? Ben je D....................aan 't restylen en vandaar die noodzakelijke pauze !! Hihi !! Zo'n spiegel heb ik héél vroeger ook eens bewerkt en is die in een hok belandt Dit zal wel niet met deze gebeuren ! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a fantastic work dear Vanessa!!
    Beautiful creations!!!I nead a break from blogging,too!
    Getting ready for my trip to the Netherlands!
    Have a happy week!
    Dimi...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alle twee heel erg mooi geworden!
    Leuk dat het kastje van je ouders is geweest, dat maakt het extra bijzonder!
    Sterkte en liefs!
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allebei weer prachtig hoor, dat opknappen blijft leuk!
    Je hebt helemaal gelijk dat je even een pauze neemt hoor, hier is ook weinig tijd om te bloggen, er zijn zoveel andere dingen die prioriteit hebben, dus een blogpauze moet kunnen!

    Veel succes met al je bezigheden.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Vanessa, De spiegel is echt super mooi geworden! Ook het kastje is mooi opgeknapt, de contrasterende kleur van de laatjes maakt het heel apart. Binnenkort ga ik zelf ook eens proberen om een oud tafeltje een make over te geven en van (donker) hout naar zilverkleurig te verven. Voor jou veel succes tijdens je blogpauze en hopelijk kunnen we daarna weer van je mooie metamorfoses genieten!!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik kan nog altijd niet geloven hoe jij voorwerpen opnieuw laat geboren worden, vanessa! :-))

    heel veel plezier tijdens je blogpauze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke projecten weer, wat een mooie spiegel.
    Succes met je werkzaamheden en een fijne (blog)pauze gewenst.
    We zien vanzelf wel weer een berichtje verschijnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Precioso menudo cambio!!!
    Recibe un saludo de Revelo&ideas low cost.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat zijn weer mooi metamorfoses Vanessa, zowel de spiegel als het kastje. Fijne blogpauze gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig gewoon Vanessa, en ik begrijp dat je het heel druk hebt.
    Dit kastje vind ik schitterend om te zien :-)
    Ik zal je nog even mailen want ik heb nog ene paar schilderijtjes zoals in je post van maandag 1september 2014
    bureau shabby chic

    De ze wil ik je graag kado doen en daar kan je dan mss weer wat mee voor jezelf of je winkeltje.
    Moet alleen dan je adres hebben hihi...

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik miste je al ;) Fijne blogpauze gewenst en ik hoop dat je evengoed lekker creatief bezig blijft.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het kastje is een droom Vanessa. Heerlijk.

    Kan je Dominic ook nog een boodschap overbrengen:
    " bij ons staan ze intussen overal open,
    maar wat is het mooi als ze zo op springen staan."

    mooie zondag aan beiden,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Another beautiful transformation !!!! I love the vintage mirror!!!! Kisses and hugs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wij noemen dat een secretaire, heel mooi gerestylt, Vanessa.

    prettig weekend,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tot even 'dag' zeggen, Vanessa.
    Hopelijk supergoed met jullie !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief dat je even langskomt. Hier alles goed, hopelijk ook alles goed met jou.
      Dominic was eigenlijk niet van plan om met de blog te stoppen, maar hij heeft zo weinig tijd. Hij volgt een opleiding voor commercieel bediende en moet hiervoor ook in zijn vrije tijd veel voor doen. En in het weekend zijn we veel weg. Als de tijd er weer voor is, dan verschijnt hij wel weer in blogland :-). Bij mij blijft het nog een tijdje langer stil denk ik.
      Groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  31. Wat heb je heel mooi gedaan. Ik vind witte kast heel mooi. Likje verf aanbrengen is zeker handig idee. Meestal doen de mensen vaak weg. Heel zonde. Je weet altijd oplossen. Geniet van je pauze.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Begrijpelijk de blog pauze. Bloggen kan soms als een verplichting aanvoelen, en dat rijmt niet altijd met al het andere wat aandacht vraagt.

    Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Vanessa,

    Ik wens je al het goede toe voor 2016. Ik hoop je hier af en toe weer te mogen ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Theo, ik wens jou ook een prachtig jaar! Hopelijk goed gevuld met liefde, warmte en héél véél mooie momenten! groetjes Vanessa

      Verwijderen
  34. Hallo Vanessa,

    Ik wil je nog beste wensen voor 2016. Ik kwam even kijken hoe daar is. Het is nog stil. Misschien ben je druk bezig?
    Fijne avond gewenst.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo vanessa.. ik ben net je site door gevlogen.. wat een leuke dingen heb je gemaakt zeg!!!!
    Ik heb een vraag.. ik zou dat met text echt graag willen proberen.. het enige probleem dat ik heb.. ik heb een best grote spreuk.. oftewel text.. kan je me helpen hoe ik dat t best kan doen? Dat met de letters uitsnijden is ook leuk.. met een lange text duurd t alleen even ;-) en voor doordrukken zijn sommige letters te dun... wat denk jij? Red ik zoiets uberhaupt? Liefs antonetta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Antonetta,
      Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
      Zo'n grote tekst is idd niet gemakkelijk. Ik denk dat je dan best kiest voor 'doordrukken'. Je print de tekst in delen af en legt telkens een stuk op de plaats waar je het wilt. Dan ga je met een pen of potlood over de tekst (langzaam en redelijk hard duwen). Op hout gaat dit goed. Als je het blad dan wegneemt, staat er in het hout heel lichtjes een lijntje. Ga met een potlood over dit lijntje en kleur daarna de lijntjes en de binnenkanten (als het grote letters zijn) op met een stift in de kleur die je verkiest. Hopelijk is dit een beetje duidelijk.
      De link met meer info vind je hier:
      http://hetknussehoekje.blogspot.be/2014/01/tekst-op-hout.html
      Veel succes ermee!
      groetjes, Vanessa

      Verwijderen
    2. Hallo Antonetta,
      Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
      Zo'n grote tekst is idd niet gemakkelijk. Ik denk dat je dan best kiest voor 'doordrukken'. Je print de tekst in delen af en legt telkens een stuk op de plaats waar je het wilt. Dan ga je met een pen of potlood over de tekst (langzaam en redelijk hard duwen). Op hout gaat dit goed. Als je het blad dan wegneemt, staat er in het hout heel lichtjes een lijntje. Ga met een potlood over dit lijntje en kleur daarna de lijntjes en de binnenkanten (als het grote letters zijn) op met een stift in de kleur die je verkiest. Hopelijk is dit een beetje duidelijk.
      De link met meer info vind je hier:
      http://hetknussehoekje.blogspot.be/2014/01/tekst-op-hout.html
      Veel succes ermee!
      groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  36. Heel toevallig, Vanessa, precies 1 jaar na je laatste logje...
    'k Mis je...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen