zaterdag 8 november 2014

Krukjes

Vandaag laat ik een paar krukjes zien die ik de voorbije maanden heb gerestyled.

Dit oude krukje kreeg eerst een wit laagje en daarna een laagje zalmroos (krijtverf). Vervolgens heb ik er tekst op gezet volgens de methode uit dit logje: http://hetknussehoekje.blogspot.be/2014/02/tekst-op-hout-2.html
Je drukt een tekening af in spiegelschrift en legt deze op het hout. Vervolgens dompel je een verfborstel in water en ga je hiermee over het papier (het papier mag goed vochtig zijn, maar zeker ook niet te nat) Om de tekst nog beter te laten doordrukken ga je met de achterkant van de borstel lichtjes over de tekst. Voor je het papier er weer afhaalt even laten drogen. De tekst staat nu op het hout. Deze kan je nu inkleuren naar keuze. Ik gebruik hiervoor de “deco painter matt” stiften (AVA). Nadien kan je er lichtjes over schuren voor een zachter effect.








Deze twee krukjes kregen ook zo’n make-over.



Ik wil jullie nog even laten weten dat ik voorlopig geen berichtjes meer zal plaatsen op mijn blog. Ik moet namelijk binnen enkele weken een operatie ondergaan, en daarna zal ik het een hele tijd rustig aan moeten doen.
Bij deze wil ik jullie graag bedanken voor de bezoekjes aan mijn blog en voor al de mooie reacties die ik heb ontvangen.  
Groetjes, Vanessa    

66 opmerkingen:

  1. Je blijft juweeltjes maken van oude (afgedankte) spullen, Vanessa.
    Lie(f)s.
    Heel veel moed. 'k Denk aan je... 'k Zal jou als vaste waarde missen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn prachtige stoeltjes die je weer gemaakt hebt.
    Ik wens je heel veel moed en sterkte. Ik zal je logjes en bezoekjes missen maar je blijft in mijn gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een metamorfoses weer! Super!
    Heel veel sterkte en Beterschap de komende tijd!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je huis moet een oase van licht zijn met al die lichte kleuren
    Heel veel sterkte en moed voor de komende periode, ik zal duimen voor jou.
    En hopelijk mogen we na de moeilijke periode weer mooie dingetjes van jou bewonderen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je voorlopige laatste werkjes hier laat zien.
    Ik wens je veel sterkte en beterschap.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely transformations as always Vanessa.
    Good luck with your surgery and all my wishes for a speedy recovery.
    Take care!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je blijft wonderen verrichten!
    goede moed voor de operatie en een heel goed herstel!
    we gaan met z'n allen hier duimen voor je

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn weer top uit uuhhh de verf gekomen ... ;-)

    Wens je een voorspoedig herstel na de operatie.
    Dat snel alles weer bij het oude mag zijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het lijkt eenvoudig, maar ik begin er toch niet aan....

    de gezondheid gaat voor alles, ik wens je een voorspoedige ingreep en een een heel goed herstel..

    tot binnenkort Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blijkbaar simpel maar ........................ondertussen weet ik wel beter !! Veel moed bij die ingreep ( is van belang hoor 'k kan het weten) Mogen wij ondertussen nog berichtjes zenden ? Groetjes en alles komt wel goed hoor Wij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie metamorfoses! Mooie kleuren ook zeg!
    Sterkte en beterschap, vooral ook na de operatie, hou je haaks hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt weer prachtige krukjes gemaakt. Super zelfs. Ik wens je veel beterschap toe en we wachten geduldig op je totale herstel...sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Vanessa, ik wens je veel sterkte en goede moed, bij heelkunde en herstel.
    Ik kom later wel terug kijken,

    liefs,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oei, .....
    je gezondheid gaat zeker voor, toi toi!
    je krukjes zijn weer mooi, maar die van de provence steekt er boven uit bij me

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Vanessa, Nice to meet you. I am a big fan of your work! Everything you make is perfect! I like very much this transformation!
    Vera.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wow zeg wat een verandering
    ik wens je ook strekte en we wachten geduldig af
    groetjes antony

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vanessa wat een mooie krukjes zijn het geworden, de grijze vind ik heel stoer!
    De techniek is ook heel handig zeg.
    Veel sterkte met alles, laat je als het lukt nog een keer tussendoor weten of alles goed met je is?

    Lieve groetjes, Eefie
    Jij ook bedankt voor al je reacties altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geslaagde metamorfose!
    Veel sterkte en een voorspoedige genezing, neem maar de tijd die je nodig hebt, is van belang.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Euhhhhhhhhhh.... bedoelde je je zalmrose of echt zalmroos zoals je schrijft in je blog!!??
    Maak verder ook niet uit want hij is weer supermooi geworden. Nog steeds geen affiniteit om een winkeltje te beginnen :-) Mijn complimenten hoor.
    Groetjes, Helma

    PS Hoe is het met je man D. Ik zie nooit/lees geen blogs meer .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zoals jij het beschrijft lijkt het allemaal poepsimpel, maar dat is het zeker niet!!
    stuk voor stuk zijn het kunstwerkjes geworden, vanessa!!

    ik wens je heel veel sterkte bij de operatie en natuurlijk een spoedig herstel!

    tot gauw,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoon om je een goed weekend te wensen,
    is de heelkunde reeds gebeurd?
    In ieder geval, goede moed en rust.

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Vanessa
    Prachtig gedaan weer, de restyling van de krukjes! De teksten en prints er op maken het helemaal af met een persoonlijk tintje.
    Voor de komende tijd veel sterkte gewenst voor de operatie en een voorspoedig herstel!!

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Vanessa ,
    Heel mooi gedaan ,mooie zachte kleuren en met die tekst er op ,fantastische werkjes terug .
    Heel veel sterkte en een spoedig herstel .
    Grtjs vera

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Vanessa, ik kom even goede dag zeggen en vragen hoe het met je gaat?
    Ik vergeet je niet, goede moed. Groetjes ook aan Dominic.

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ria,
      Ik ben nog maar een paar daagjes terug van het ziekenhuis. Het herstel zal een heel tijdje duren, maar stilaan komt het wel in orde. Dankje voor je berichtje, heel lief van je. Groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  25. *grote dosis gezondheid neerleg*

    ik hoop dat alles goed gaat met jou, vanessa!!

    veel sterkte en een spoedig herstel!

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je berichtje. Ik ben nog maar een weekje thuis , dus moet nog veel rusten (wat voor mij echt niet gemakkelijk is), hopelijk verloopt het herstel vlug.
      groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  26. Leuk idee heb jij gedaan met deze tafel. Veel beter zo.
    Heel veel sterkte met operatie.
    Hopelijk is alles goed gegaan met je.
    Ik wens jou voorspoedig herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je lieve reactie. De operatie is goed gegaan, nu nog een tijdje rustig aan doen om te herstellen. Ik wens jou een fijne nieuwe week. groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  27. Ik lees hier dat je neus nog aan de voorkant staat ;-)
    Wens je een goed en voorspoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet het nog een tijdje rustig aan doen, wat voor mij heel moeilijk is, ik ben echt geen stilzitter :-). Bedankt voor je bezoekje,
      groetjes, Vanessa

      Verwijderen
    2. Volgens mij ben je stiekem toch met iets kleins bezig.
      Een gewoon glazen potje weet je iets te maken, dus van een aangeklede kurk of zo kijk ik niet op. ;-) maar rustig aan he !!!!
      .

      Verwijderen
  28. Ik zie hier boven reacties van jou dat al gebeurd is. Je bent al weekje thuis. Rustig aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kwam je even wat beterschapsgroetjes brengen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Marjolein, wat fijn om te lezen. De operatie was zwaar, maar het gaat al wat beter. Ik moet veel rusten, dus het restylen zal nog een tijdje moeten wachten. In de winter is het toch een kalme periode, dus wacht ik tot in het voorjaar om er weer volledig voor te gaan :-)

      Verwijderen
  30. Vanessa ,ik kom even om het hoekje kijken, hoe het met je gaat..............
    en wens je van harte beterschap.
    liefs een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Christiene, heel fijn om te lezen. Rustig aan doen is niet gemakkelijk voor mij, maar ik zal toch moeten voor mijn herstel, het was een zware operatie en stoeltjes of tafeltjes opheffen zit er voor mij niet direct in. Maar ik hoop wel binnenkort met wat kleinere werkjes te beginnen. groetjes, Vanessa

      Verwijderen
  31. Ik hoop dat je herstel een beetje voorspoedig verloopt, Vanessa. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Desire, alles gaat al wat beter. Ik hou me bezig met kleine handwerkjes, maar het grotere werk zal nog even moeten wachten.
      Ik wens je fijne eindejaarsfeesten!

      Verwijderen
  32. Het was al even geleden dat ik hier kwam kijken en ik schrik toch wel een beetje van het nieuws. Ik hoop dat de operatie goed verlopen is en dat je intussen alweer flink aan de beterhand bent, zodat je gauw weer kan gaan restylen. Want niemand die dat beter kan dan jij.
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve reactie Fluwijn.
      De herstel verloopt goed, maar met het bloggen ga ik nog wat wachten. Niet te vlug te veel willen doen hebben ze mij gezegd, dus ik zal maar luisteren hè :-).
      Fijne eindejaarsfeesten!

      Verwijderen
  33. even een groet brengen
    en je een goed herstel wensen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je bezoekje. Het herstel verloop goed, maar ik zal het toch nog een tijdje rustig aan moeten doen.
      Ik wens je heel gezellige eindejaarsfeesten!

      Verwijderen
  34. Ha Vannesa,ik hoop dat het goed met je gaat..........
    ik wens je vrolijke kerstdagen
    en een gelukkig nieuwjaar
    lieve groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje om even een bezoekje te brengen Christiene, heel lief van je. Ik wens jou ook gezellige kerstdagen en het allerbeste voor het komende jaar!

      Verwijderen
  35. !! HEEL GEZELLIGE KERSTDAGEN GEWENST EN HET ALLERBESTE VOOR 2015 !!

    Graag wil ik jullie bedanken voor je trouwe bezoekjes en de mooie reacties. Ik hoop vlug weer terug te beginnen met de blog, maar ik ga het voorlopig nog even rustig aan doen. Tot binnenkort!
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik wil je ook graag fijne feestdagen wensen en een voorspoedig 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ♪ღ♪*•.¸¸¸.•*¨¨*•.¸¸¸.•*•De Kerstman, noch ik weten of je stout of braaf bent geweest,
    maar ik wens je toch een vrolijk Kerstfeest!
    ✡ ✪ ✯ ✰ ✱ ✲ ✴ ✵ ✶ Ho Ho Ho ...I wish you A Merry : Christmas, X-Mas, kiss-mas

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik wens je een heel voorspoedig herstel ,en een hele fijne kerst en een supper einde jaar .
    Op naar 2015
    Vele groetjes .
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  39. gezellige kerstdagen en eindejaar
    en hopelijk wordt 2015 een creatief jaar overgoten met ditjes en datjes om van te smullen

    BeantwoordenVerwijderen
  40. En nu een fantastisch, gezond ! en gelukkig 2015 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, ook voor jouw een prachtig jaar toegewenst!
      Momenteel gaat alles niet zo goed als ik zou willen, maar het komt wel in orde.
      Ik kan niet wachten om weer wat meer actief te worden, maar geduld, geduld....ik ben wel al bezig geweest met heel wat handwerkjes, ik moet gewoon iets creatief kunnen doen :-)
      groetjes

      Verwijderen
  41. En hoe is het met de gezondheid ?
    Jij ook een heel goed en kleurrijk 2015 toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn allerbeste wensen Marjolein, dat het een mooi jaar mag worden!
      Met de gezondheid gaat het goed, ik zou wel willen dat het herstel wat vlugger gaat, maar ik moet nog wat geduld hebben, het komt wel in orde. Tja, kalm aan doen is niet gemakkelijk voor mij :-)

      Verwijderen
  42. Vanessa ,hoe gaat het ben je goed het Nieuwejaar in gekomen.....
    ben je al weer wat op geknapt.............
    Liefs groetjes Christiene.............

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Christiene, fijn dat je even langskomt. Ik hoop dat het nieuwe jaar jou heel veel mooie momenten zal brengen!
      Met mij gaat het al beter, de arts heeft me vorige week wel gezegd dat de pijnen nog wel enkele maanden zullen duren, maar steeds zullen minderen. Dus rustig alles opbouwen en dan kan ik er binnenkort weer tegenaan. Ik hoop weer met de blog te beginnen in februari, want ik begin het allemaal te missen :-).
      groetjes

      Verwijderen
  43. Dag Vanessa, ik kom je een goed, blij, vreugdevol en creatief 2015 wensen. Hoop dat je aan de beterhand bent na je operatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Joke, ook voor jou de allerbeste wensen voor 2015. Ik ben al aan de beterhand, alles gaat nog niet zoals ik zou willen, maar het komt wel in orde.
      groetjes

      Verwijderen
  44. Hoi Vanessa, even een berichtje om je een heel mooi en vooral gezond 2015 toe te wensen.
    Ik las al dat je aanhet herstellen bent, maar dat het nog wel even duurt, doe rustig aan hoor!
    Veel sterkte met alles.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Eefie, fijn dat je even langskomt. Ik wil jou ook het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Tot binnenkort!

      Verwijderen
  45. Alles ok metjou ?ik heb het ook aan Dominique gevraagd hoe het je ging en dat hij je groetjes moest doen
    Ook nog mijn beste wensen voor het nieuwe jazr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Merel, dankje voor je berichtje. Het gaat al heel wat beter, ik moet nog regelmatig rusten en niet te veel in één keer willen doen, maar het doet goed om weer wat bezig te zijn. Als alles goed gaat start ik in februari weer met de blog, ik begin het te missen hoor :-).
      Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2015!!
      groetjes

      Verwijderen
  46. Veel geluk en vooral een goede gezondheid voor je gewenst in het jaar 2015, Vanessa!

    BeantwoordenVerwijderen